Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

LÄNGTAR SÅ JAG BLI GALEN!

Jag längtar så tills vi får större!
Just nu är det faktiskt katterna som gör mig mest tokig.

Vår övervåning är ganska liten. Det är vårat sovrum, en toalett och Mirandas lilla rum, som i princip bara är avdelat från vårat sovrum med en dörr, men man kan kalla det som samma rum. Och kattlådan står på toaletten uppe. Så varenda eviga morgon är det KATTERNA som väcker henne när de gör sina behov, hon hör mycket väl när de ska krafsa efter de är klara. Och inte vilket krafs som helst! En av dom, Hector, han krafsar då överallt förutom i sanden. På golvet, på väggen, på de hårda platskanterna MED KLORNA ute och han kan hålla på huur länge som helst om han fick. Ni kan ju bara tänka er hur det låter, inte ens Törsrosa skulle kunna sova!! Och de vet mycket väl att de gör fel, för det räcker att jag sätter en fot i golvet så kutar de ut!
Detta gör de varje morgon exakt 5.20, VARJE morgon!! Jag får ligga på helspänn så jag hinner på dom direkt efter dom är "klara" så de inte hinner krafsa och väcka Miranda.

I huset ska denna låda stå på nedervåningen, lååångt från våra sovrum, det är då ett som är säkert! Men tillsut blir de väl utekatter så de knappt behöver en låda.

Nu har jag gnällt av mig lite, skönt.

Nu ska jag göra mig i ordning och sen blir det lunch med Anna!


Kommentarer
Postat av: Jag

En liten kommentar.. Att störa katterna på lådan kan förvärra behovet av att krafsa.. Bättre å ställa lådan nån annanstans på en gång..

2010-09-23 @ 12:13:09
URL: http://benzbruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"