Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Jul!

Jag längtar till JULEN nu!
Får sånna känslor när det blir så mörkt, då vill jag ha snöö och vita vägar. Just nu känns det som det är eeeevigheter sen det var jul. Men jag tror jag vet vad det beror på. I julas låg jag inne för havandeskapsfögiftning och fick bara komma hem några timmar på julaftons eftermiddag. Det känns som jag blev blåst på hela julen, den bästa och mysigaste tiden på hela året. Jag vet att det var för mitt och barnets bästa, men då var det svårt att ta in. Jag är så grymt familjekär, skulle kunna sitta med min mamma o pappa i soffan dygnet runt om jag fick när de är jul. (ja annars med för den delen;).

Iår blir första julen jag och Johan firar tillsammans - på riktigt. En jul har vi firat tillsammans men då var hans familj magsjuka så därför. Men annars har vi alltid firas på varsitt håll. Vi har allttid sagt "-När vi får barn så "lär" vi väl fira ihop, haha"...
Så på nått vis blir det väl så iår!



Iår ska jag njuta varenda eviga sekund av att fira med dom jag älskar och veta att jag får var HEMMA och inte ligga på en avdelning där jag inte ens fick lösa korsord eller se på TV. (det var för ansträngande)

Jag längtar och ser fram emot en jul som kommer bli  i ett nytt hus, annorlunda mot förut, med min dotter på nästan ett år och med min Johan.


Sötaste lilla julgranen som jag, pappa och Johan tog innan julen förra året. Jag var högravid och pulsade runt i 1 meter snö i en kraftledning. Slang och for i mina uggs som en vante, När jag ramla tog jag mig inte upp så Johan fick hålla mer koll på mig än leta gran! Undrar just vad mitt blodtryck låg på då, för dagen efter blev jag inlagd akut i Falun för högt blodtryck aka. havandeskapsförgiftning. Haha, tänk om barnmorskan vetat vad jag gjort dagen innan, då hade hon nog inte blivit glad..=/ Tur allt gick bra!
Vi fick vår Miranda tillsut och då var det värt allt!


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Ja de blev en konstig jul ifjol, jag vet att jag ville ju såå gärna ha hem dig från Falun men var samtidigt jätterädd att något skulle hända, att du eller bebisen skulle bli dålig..

Iår får vi njuta riktigt!!

Puss o kram på er!!

2010-09-26 @ 19:08:12
Postat av: Fröken M

ja, vi hittade den på stan i lördags så den gick inte att motstå :) jag längtar oxå till jul och har redan börjat planera julklapparna. Det kommer bli en mysig dag i år och för första gången på länge har vi äntligen behov av tomte igen !! Spännande att se vad viggo tycker om det :)

2010-09-27 @ 08:53:57
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag längtar också till julen, som bara sjutton! Tänk så mysigt!

2010-09-27 @ 13:08:23
Postat av: Sofia

Jag vet exakt hur det är att missa julen, förstår dig verkligen. Har inte fått en riktig jul på flera år och jag saknar det grymt mycket! Jag hoppas du får en underbar jul i år!!

2010-09-27 @ 18:59:31
URL: http://lavidamaravillosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"