Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Jag räknar ner

Tills vi snart får HUS och STOOORT!

* Miranda får eget rum som innebär en hel del
* Miranda behöver inte vakna av Johans klocka då hennes rum är längre bort
* Miranda behöver inte vakna av Hector som krafsar sig genom lådan och ner på badrumsgolvet när han går på lådan
* Miranda behöver inte vakna av den tunga 06.00 trafiken som dåånar förbi samt morgonens godståg.
* Miranda behöver inte vakna av alla idioter som ska maxa sina bilar på kvällar o helgen över viadukten.
* Vi får större, mer förvaring, mer ytor, inredingsmöjligheter.....
* Och allt vad hus innebär. Gräsmatta, blommor, en trapp.. Ja ni vet..
* Vi får frysen i köket och inte i hallen ner för trappen
* Vi kan gå UT när vi vill, Miranda kan sova kvar i vagnen ute och jag går in..(woooow)
* Jag kan hänga tvätten ute i sommar, skaka mattor och vädra sängkläder... (nu lät jag som en pensionär;)
* Jag får äntligen ha en RIKTIG julgran iår!
* Vi slipper dessa två trappor upp och ner samt gå och öppna/låsa porten efter besök
* Vi bor utanför och inte mitt i smeten samt längre från snabbmaten...;)
* Jag kan inte spontanshoppa... Spar pengar!

Nackdelar:

* Jag kan inte spontanshoppa =(    (tur de finns internet)
*
Behöver två bilar
* Längre bort från världens bästa pizzeria
* Längre bort från stan och kan inte göra saker spontant utan behöver planera och ta bil
* Måste skotta och klippa gräs... (men det är ju inte så hemskt?!)


Ja listan kan göras lång men den är ändå längst på fördelssidan och det är ju bra!
Finns inte så mycket nackdelar som jag kan komma på och det gör att jag längtar så mycket.
Mycket kretsar kring att Miranda inte ska vakna tidigt och det kommer hon väl göra ändå, men inte pga av dessa saker i alla fall!!

Kommer ni på nå mer??


Kommentarer
Postat av: Sandra och Lovis

Det kommer bli sköööönt för er! Men undra hur många idéer du kommer börja spinna på när ni väl bor där :P Haha! Kul att få göra det för sin egen skull =)

2010-10-19 @ 13:11:31
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

* Jag slipper vänta på att du ska öppna dörren när jag kommer...;)

2010-10-19 @ 19:02:42
Postat av: Amanda

Så härligt med hus och störra ytor! Finns ingenting jag längtar efter mer än det just nu. :)

2010-10-20 @ 10:47:24
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Hanna o flickorna

jag tycker knappt jag märker av nå nackdelar alls av att bo i hus. visst de blir dyrt om nåt går sönder men annars tycker jag att de bara är fördelar. Jag har verkligen blivit mer harmonisk o mår mycket bättre sen jag flyttade till huset. Det här är "mitt" o jag kan inreda o greja som jag vill. Känner mig mer hemma här än vad jag gjort nån annanstans sen jag flyttade hemifrån! Ni kommer få de kanon!! (o inte så långt till nyhammar så ni kan ju komma o hälsa på nån gång om ni vill! ;-) )

2010-10-20 @ 12:57:02
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"