Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Sovning

Inatt sov Miranda sin andra natt i sin säng. Båda nätterna har varit exakt likadana. Hon somnar med oss nere i soffan vid åtta. Vid tio gör jag mig i ordning, blandar en flaska ersättning och tar med henne upp. Vi byter blöja mörkt och tyst och sätter oss på en stol vid hennes säng. Hon äter hela flaskan (200ml) och ev rapar sen lägger jag ner henne i sängen och hon somnar direkt. Går ut och stänger dörren...

Vid tre vaknar hon, exakt samma tid varje natt, fem minuter hit eller dit bara. Går upp och sätter mig på stolen, ammar, hon är rätt pigg, så hon krånglar lite när hon ska äta. Men när hon ätit klart lägger jag ner henne och hon somnar direkt. 

Vaknar igen vid fem, försöker få henne och somna med napp och lite gungning och vyssning men icke. Hon är superglad att jag kom in och sprattlar som en tok. Suck. Tar med henne ut i min säng och ammar lite där, så då blev hon trött igen. La in henne i sin säng igen och hon somna om igen. Vid halv sju vakna hon igen. Då hämtade Johan henne och bar in henne i min säng, där låg hon o prata och jollra men jag sov vidare... Blev sen tyst märkte jag och sen vaknade vi halv tio!

Detta var utförligt, du behöver inte läsa om du inte är intresserad, men jag undrar om det verkar Ok att göra såhär? Min förhopping är ju att hon ska slippa vakna där vid 03...och sova en hel natt.
Men  som sagt hon har ju bara sovit två nätter i sängen än så länge och hon är ju van och äta de tiderna.. Det har ju fungerat precis lika hittills fast då har jag bara ammat henne liggandes i sängen och sovit vidare. (skönare för mig såklart, men hon kanske störs av att ligga mellan oss?) 
Har börjat med smakportioner varje dag iaf. Idag fick hon gröt med morotsdryck. Gick väl an... Drycken var riktgit populär, men det var väl för att det var enkelt o dricka när det var i flaska.

NU sover sessan så jag ska plocka lite.

1 dag gammal


Kommentarer
Postat av: Lina

Mindie åt inte längre på nätterna när hon var mer än 3½ månad. Flyttade över henne i eget rum när hon var 3 månader och gav mat 2 gånger per natt i två veckor tills jag fick för mig att bara stoppa i tutten i stället för att ge henne mat. Tänkte att nu behöver hon ju inte ens mat på natten. Två nätter behövde jag gå upp och ge henne nappen och sedan dess så sover hon hela nätter och har inte ätit någongång.

Försök att stoppa i nappen om hon nu ändå inte äter så mycket, för då behöver hon det säkert inte heller.

Jag gjorde alltid Mindie helt redo vid 20, ny blöja, pyjamas och ersätting. Sedan sov hon till 8 och fick mat då.

Men alla barn tar ju olika lång tid på sig. Men testa som sagt med nappen, vissa säger att barn över 4 månader absolut inte behöver äta på natten.

Skönt att det går så bra att hon sover i eget rum i alla fall =)

2010-05-03 @ 17:03:17
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Tessa

Neeeeej, låt henne dricka vatten. Vänj henne inte vid dom där äckliga dryckerna.. Usch....

2010-05-04 @ 22:50:55
URL: http://tessa84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"