Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Potatissoppan..

På begäran.. Recept på potatissoppan/gryta som SANDRA lärt mig, så det är hennes recept det här... Vi gjorde det ofta i Falun när vi bodde där för att det är så super enkelt och gott... Sandra, du får rätta mig om det är något med receptet men så här gör jag:


Potatisbitar (mjölig sort)
½ köttbulljong tärning
Stor klick ketchup    kanske 1½ matsked ?
Stor klick senap              ---lika---
lite peppar
Falukorvsbitar


Koka potatisen i mycket vatten tillsammans med ketchup, senap, buljongtärning och peppar LÄNGE. Tills det börjar bli lite tjockt, ibland behöver man tillsätta lite mer vatten om man vill ha potatisen ännu mjukare. Den ska i princip kokas sönder lite.. Då blir det som godast. Smaka av, behövs ibland mer av någon ingrediens. Ha i korven när du tycker att det snart är klart och koka med den i någon minut...
Man KAN ju ha i massa olika saker, rotfrukter, svamp, kryddkorv men vi har bara potatis och falukorv!!

Att tillägga: Varken min Johan eller Sandras Ted tycker om denna rätt så jag garanterar inget, men vi älskar den!

Kommentarer
Postat av: evelina

tack tack ;) nu har jag två nya recept att pröva! :)

2010-03-03 @ 21:06:10
URL: http://einina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha! Du är väl för rolig du! Ja nog är den god allt. Nu blev jag sugen, men idag blir det egen broccolipaj för min del. Jag funderar när vi ska boka i en dag så vi kan ses ock käka. Fredag kanske? Men börjar jobba vid 3 tror jag :S

2010-03-04 @ 09:15:11
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"