Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Hemgjorda piroger!


Måste dela med mig av dessa godingar jag gjorde igår.
Perfekt Fredagsmat i fortsättningen. Och det är bara göra stora satser och frysa in sen...
Riktigt superdunder mega gott!


Pirogdeg:
5 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
2 krm salt
50 g smör eller margarin
½ dl kesella (jag hade creme fraiche)
1 1/4 dl lättmjölk
1 ägg till penslingen                            

Jag gjorde dubbel sats, blev ca 10 piroger då.
Gör bollar och kavla ut till stora kakor och lägg
fyllning på ena sidan och vik sen ihop. Ha en blöt gaffel
och gaffla ihop kanterna.

Egenkomponerad fyllning:

Strimlad skinka
skinkost
creme fraiche
tomatpure
ev lite senap
peppar
pizzakrydda

200 grader i ca 15 min, eller tills de fått fin färg.

Gjorde även med köttfärsfyllning, de blev också goda men tror de blir ännu godare om
jag har tacokrydda hemma nästa gång. Nu blir de lite chili-curry aktigt....

Riktigt mumsigt blev det!


Kommentarer
Postat av: Hanna o flickorna

ska jag definitivt prova. jättefina bilder ni hade tagit igår förrästen!



2010-09-16 @ 08:47:56
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra tips!

Låter jättegott!

2010-09-16 @ 08:53:57
Postat av: Sandra med Lovis

Dom ska jag prova imorrn :)

2010-09-16 @ 16:40:37
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"