Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Thaigryta!

Har lagat supergod Thaikycklinggryta! Ska passa på och äta nu innan Miranda vaknar bara.. Sen tänkte jag gå ut och gå men fick just se att det blåser ju halv storm ute?! Får väl se hur det blir med den promenaden....

 

1 burk ICA Asia Paneng Curry Grytbas

(finns även andra än icas, men paneng curry

är favoriten)

Kycklingfilé 2-3 stycken

Broccolikvistar

Paprika

Vattenkastanjer

Morötter

Stek kycklingfilén i bitar några minuter, tillsätt grytbasen och vattenkastanjerna.

Skiva morötterna, koka dem i vatten i ca 8 min så de blir lite mjuka.

Tillsätt sedan morötterna, broccolin och paprikabitarna i grytan när den börjar bli klar och har kokat på svag värme i ca 10 min. Låt den sedan koka lite till så grönsakerna tar lite smak och blir varma. Inte för länge bara, då förlorar de krispigheten....

Servera med ris!

 

 

OCH IKVÄLL ÄR DET GREEEY!!




Kommentarer
Postat av: evelina

tycker du ska skriva ut receptet :) och på din den där potatissoppan eller vad det var hehe.

2010-03-03 @ 14:20:25
URL: http://einina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Mmmm, det vattnas i munnen..=)Fick ju smaka din goda thaigryta förut..

Kram på er!

2010-03-03 @ 14:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"