Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Mirandas vardag

Har som sagt som bott mamma och pappa i några dar för jag målar o målar. Snart klar med hela huset, har målat några sidor två gånger så visst tar det lite tid men tycker ändå jag kunnit mycket på bara några dagar. Bara "entredelen" kvar nu=) Men idag blir det en paus, trots det fina vädret. Ska träffa Sandra o Lovis. Det ser jag fram emot, ska bli riktigt trevligt..

Miranda är med mormor om dagarna och det går så bra. Har slutat amma dagtid för hon vill inte, bara fäktar och slåss, rivs och grinar så det känns inge roligt. Det kom väl för sakta, eller så gillar hon inte att få lov o jobba lite för maten.. Så hon får lite gröt på morgonen när hon vaknar och mat, nån slags puré, på eftermiddan. Däremellan ersättning och det funkar jättebra. Hon älskar mat, och gapar stort och säger "mmmm" efter varje sked..

Hon är glad mestadels hela tiden, blir bara ledsen när hon är riktigt trött, men då är det bara o lägga henne så blir det oftast bra. Eller riktigt hungrig men vem blir väl inte grinig då?

Läggingarna fungerar superbra dom med.. Kl 21 går vi upp och byter blöja, och sätter på pyamas. Ger henne en flaska ersättning 180ml, och hon äter 9 gånger av 10 upp hela beroende på hur hon ätit under kvällen.. Sen ger man henne nappen och lägger ner henne på sidan i sängen. Och somnar direkt. Så jag går bara ut och stänger dörren. Om hon inte somnar direkt så ligger hon och jollrar lite och drar i täcket, man får gå in ocg ge henne nappen ett par ggr bara. Sen vaknar hon en gång under natten allt från kl 2 till 5...Då ammar jag henne, men hon snuttar mest, äter väl inte så mycket utan gosar mest i ca 5 min. Sen lägger jag ner henne igen och hon somnar om. Vaknar kring 6 och då får hon komma i min säng och vi somnar om tillsammans och sover till ca 7-8. Ibland längre....

Som sagt, detta är så det oftast är, men visst är det dagar då inget är rätt, vad man än gör är fel och hon vaknar 5 gånger på natten. Så för att jag skrivit det här så får jag väl äta upp det nu. Men annars så tycker jag att jag har det rätt bra, för hon är ganska lätt att ha o göra med. Ett plus är även att sen Miranda föddes har hon inte varit sjuk en enda gång, bara lite snorig. Men aldrig haft feber eller annat dyl. Peppar peppar men det har varit skönt.

Nej nu har hon lekt klart i sitt gym och somnat i vaggan så nu ska jag ta tag i hemmet innan jag ska upp på stan och sen vidare till Sandra...!


Miranda hos mamma o pappa, mitt paradis, närmare kan man inte komma. Vart man än åker utomlands så är det absolut bästa hemma på gården med utsikt över sjön... Tröttnar aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"