Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

1700-tals auktion i Bringsjöberg!

Idag har jag varit på Auktion för första gången! Tror jag var med pappa nån gång när jag var liten men kommer knappt ihåg nått.

Och det gick skitbra!!!!!!

De sålde väldigt mycket skräp och konstiga grejor men ändå en del småfina saker. Jag var väl med och ropade på några saker men det mesta blev jättedyrt! Var liksom ingen idé alls kändes det som. Hade sett ett skåp/sideboard som jag blev helt kääär i. Men när jag såg vad allt kom upp i för priser kändes det inte som om det var nån idé alls. Men vi var kvar ändå ifall att. Såg även ett linneskåp som jag också tyckte om. Risken var ju att de skulle börja sälja ut det, och då visste jag ju inte om jag skulle buda på det, för jag skulle ju inte ha råd med båda.

Och såklart de börjar med linneskåpet, "Fan tänkte jag".

"-20kr, säger en tant"

Ingen säger nått mer och jag blir alldeles förvånad varför ingen säger nått?!

"50kr! säger jag"

Då skakar tanten på huvudet och gubben slår klubban i bordet för 50kr!!! Va i hela friden! Jag fick ett LINNESKÅP för 50kr som jag bara älskar! Hur ofta händer det??

*

De går vidare och en byrå går för 850, en barnsäng för nån tusenlapp och snart är de vid mitt sideboard.
Jag bestämde mig för att gå med till 2000 för att jag gillade det så mycket...

"Ja här har vi ett lågt gammalt skåp, får jag nå bud på det?"
säger auktionisten

Tystnad.. Jag väntar bara på att nån ska säga nått. Men ingen..??

"100kr säger här säger jag då!"

Pang och klubban slog i bordet för 100kr!

Jag fattar inte varför ingen mer budade på dessa fina skåp när de köpte skit för flera tusen! Men nån gång ska man ha tur och det hade jag verkligen idag!!! Budade på ett par i stolar men de blev alldeles för dyra. Men jag var helnöjd när jag åkte därifrån 150kr fattigare och med två underbara skåp på släpkärran som bara väntar på att få lite vit färg på sig!

Har två halvdåliga kort från Auktionshemsidan. Tänk er dessa helvita och att de kosta tot. 150kr.



Imorgon blir det loppis med mamma och pappa i björnhyttan!

God natt allesammans...!!


Kommentarer
Postat av: Sandra med Lovis

Gud! Det kommer ju blir skitbra! Vilket himla kap! Fortsätter du så här så har du snart utfyllnad till hela huset =) Då kanske du är uppe i en tusing ;P

2010-08-15 @ 00:06:47
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: emelie

Åhh vilka fina möbler, kanske ska man åka på auktion för att få tag på massa kap =)

Älskar gamla möbler.. :)



Ha en bra dag

2010-08-15 @ 09:58:49
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"