Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Fredag!!

Jaha då var det fredag igen, går så himla snabbt! Hade rätt skön dag idag mycket kul som gjorde att arbetsdan gick lätt!
Fixade till en hårförlängning under eftermiddagen, tonade hennes eget hår, hade släppt lite färg i topparna så vi bättrade på det, sen platta och fixa till det. Satt i några slingor som hade släppt sen hon satt i det.  Blev verkligen snyggt!

      

För att få det där rikigt lena, mjuka långa håret sprayar jag i Visions Shine Spray, den är verkligen suuper. Blir inte flottig eller så utan drar ihop topparna så de bli alldeles mjuka. Använder den att platta i, istället för serum eller nått. Funkar riktigt bra. Är till viss del värmeskydd i men komplettera gärna med det för ännu bättre skydd mot värmen.
Så köp! Rekommederar verkligen den mot långa hår med torra toppar!


Jag och Jenny hade lite egen hårvård idag, glömmer ofta bort sig själv. Min lugg var långt ner i ögonen så hon var så söt och klippte den i morse. Så nu ser jag igen!  Tur jag har dej gumman! =)
Fixade lite volym och nån lock på henne sen ifall det skulle bli nån utgång till kvällen.
Så fina vi blev så!!!

 


Nä nu ska jag nog ner och hacka lite grönsaker! Blir Tacos ikväll, har varit sugen på det länge nu..




Kommentarer
Postat av: amanda

Hej! Måste bara säga att du ha en väldigt fin hårfärg. Såklart, du är ju frisör. :)

Men, vad heter den? Är det något som finns inom frisörbranschen, som ni blandat ihop själva? Eller som bara går att köpa inom frisöhandeln?

Har själv svart hår. För att få en sån där röd färg måste jag ju avfärga mitt, vad kostar det på Er salong t.ex? Och vad skulle det kosta om ni skulle lägga i en sån röd färg i mitt hår?

Avfärgning+färgning av sån röd du har? =)

Det är såå fint med rött!



Tacksam för svar, Mvh Amanda

2009-01-21 @ 12:26:11
Postat av: Johanna

Hej Amanda!

Tack! Jag gillar själv färgen jättemycket!

Jag har haft den i snart 2 år och det är ju nu som den sitter som bäst, det tar alltså ganska lång tid att få en så intensiv röd färg att sitta bra utan att behöva färga varannan vecka.



Det som kan bli svårast på ditt hår, eftersom det är svart är ju att få en jämn färg.

Vi börjar ju med att avfärga några steg till du kanske är mer orange/brun. Dock kommer ju färgen närmast hårbotten släppa först så där kanske du bli mer gul. Det innebär ju att den röda kan bli olika intensiv. Men får vi ner en ganska jämn orange i ditt hår så lägger vi på röd sen. Eftersom det är två moment, avfärgning, sköjlning, färg och sjölj igen ökar priset jag skulle gissa på att vi hamnar va 850 utan klippning beroende på lite hur långt hår du har.

Sen får att den ska hålla sig snygg får man färga ganska ofta..



Min färg kommer från Wella och heter 66/45 + 44/65 och kan bara köpas från wella proffessional.



Undrar du något mer är det bara och kommentera och fråga. annars ring vår salong, 611226!

2009-01-21 @ 18:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"