Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:

Vaccin??

Har sånna funderingar angående detta drickvaccin mot magen man ska ta om man ska åka till Egypten. Borde man ta det? Eller klarar man sig utan..? Hör sååå många som drabbats av hemska magsjukor där nere, och många som säger "ja men det är bara och undvika vissa saker så klarar man sig" . ÅHH! Jättesvårt. Vore det inte så himla dyrt som 500/per person så skulle vi ju absolut ta det. Vi ska iallafall ta för hepatit på tisdag och det är ju oxå 500/per person. Blir hela 2000 för bara vaccin om vi bestämmer oss för magvaccinet oxå! Åh är så kluven hur jag ska göra... Tror Johan är känsligare än jag men tar han det, får väl jag magsjuka..

Nån som varit där? Nån som druckit dukoral ? Snälla alla kommentarer om det. Hjälp mig..

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vi var i Egypten förra året och vi vaccinerade oss bara mot hepatit och vi klarade oss hur bra som helst :) åt grönsaker och allting.. de är väldigt rena av sig (iaf där vi var) och jag vet att jag lästa någonstans att dom måste att skölja allt i flaskvatten. så det borde gå bra! men det är väl olika från person till person förståss.. :)

2009-02-22 @ 23:18:07
Postat av: marie

hej klaras gudmor...hittat dej här... Köp Anti-nal direkt nere i egypten mot magen...det enda som hjälper...ta en tablett så slutar man gå på toa...å spy...det funkade på mej å syrran å resen av våra..

kram marie grängeberg

2009-02-23 @ 08:00:26
URL: http://familjenglasberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej Johanna! Jag och Micke var till Egypten förra hösten, och vi tog Dukoral innan. Jag tycker att ni ska kosta på er det. Det är INTE kul om man skulle få magsjuka. Då ångrar ni att ni inte tog det! Ett annat tips är att köpa handsprit och ha på på händerna typ hela tiden, innan man äter och när man har tagit i pengarna med mera.

2009-02-23 @ 13:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
oncontextmenu="return false"